Wednesday, June 10, 2009

day out

10/06/09

kuar ngan zana ziera wana

asalnye nk kuar skali ngn jad n iwan. then jad ckp ta pergi. iwan pown otomatik ta gi r. yg pergi, aku wana, ziera, ngn zana. asalnye nk nek bas gi port, nek ktm, then nek bas. tpi wana ckp tayah nek ktm. nek bas twos smpi klang. then gi JJ twos. best gak r perjalanan. sbb cuti en. then da jumpe byk r citer. ziera ta abeh2 ngn citer die gi fun fair. huhu. dlm bas uw, suare kitowg je la yg dgr. aku rase owg dpn zana uw da tawu da sume kisah hidop kitowg. bhahahaha. da smpi klang. wana nk gi amek spek die dulo. die gi sowg. kitowg tggu kat mydin. tetibe ! ko tau aku nmpk sape??? aku nmpk si kelat ! huhu. die la mamat yg aku puje2 dlu. bhahaha. dlu die ensem. tpi tadi aku jumpe die. aku terkejut. sebb die da cm endon sket. ensemnye ad lgi, tpi dressup die kot cm indon. aduh. patah hati aku. dulu sket punye ensem. haha. then, wana da amek spek die, kitowg pown cri bas nk gi JJ. da twun, msuk JJ twos gi beli tiket hannah montana. huhu. tiket pkul 4.20. jalan2 dlu. aku ingt aku ngn zana je sibuk nk masuk kedai2 cendremate cm memory lane uw. upenye yg pling sibuk nk masok, wana. huhu. nmpk cm ROCK !!!!!!! tpi cri mende shumel2. haha. da byk kedai masok. gi makan. aku ngn zana mkn nsi. wana mkn abc je. zie jge bdn, bhahaha. die minom milo es je. then terserempak ngn dayah olan. die kuar ngn kwn2 teknik die. =)) lme ta jumpe die. huhu. then twoskan berjalan lgi. then mse ngah berjalan uw jad col. die ckp ap " kitowg nk dtg ! kitowg nk dtg ! " aku ngn zie punye r gelabah nk beli tiket ntok diowg. wyg lgi 10 minit nk mule ni. da r bratur bapak pnjg. da lps beli uw, kene tggu diowg smpi kt JJ uw. doyai !

tiket pukol 4.20. kitowg msuk dlm kul 5.10, 5.20 cm uw. aku punye la bengang. jad sampai2 je ak tros bgi cubit. amek kao. aku punye r bengang. lau aku sowg yg tggu tape. tpi ni kwn2 aku pown rugi tiket wyg psl die. doyai. ! then msuk je r. aku rse jad kecik ati gak. bab die da dtg ntok ak, then aku mrh die. ak rse ta patut gak aku wat cm uw. tpi aku rse bersalah kt kwn2 aku. erm. lupekan je la. dlm panggung. ijad cm biase r. die bukan nye tgok citer uw. die dok buat bende len. die ngn iwan dok tgok ziera ternganga tgok citer uw. pstu diowg sembang2. doyai. dlm panggung byk kali gak r die kene cubit ngn aku. bhahaha. sian cepot aku ni. huhu. sejok. wana da menggeletar. ak, tgn kanan aku je la yg hangat bab jad dok belah kanan. tgn belah kiri aku da menggeletar da. satu bdn aku da geletar sbnrnye. agak2 nye jad dpt rse aku menggeletar. die bgi aku beg die. die suoh selimot. huhu. kurang r sket sejok. tq budak ! kejap je dpt tgok citer uw. doyai. da kuar. zana ngn zie masok tandas jap. jad ngn iwan da hilang nk gi cri duit pecah. aku ngn wana r kat luar. then tetibe je ad mamat kat sebelah aku. die ckp " hai wak !" aku punye r terkejot, aku tarik tgn wana ajak blah. kitowg jln cm biase. aku da takot. mamat uw ikot dri blakang. die ikot je. aku biase r. lau bende2 cmni aku mang da menggelabah da. then nmpk jad dri jauh. apalagi. gi kat jad r. then bile da dekat ngn jad uw, mamat uw pown blah. selamat !

then diowg nk balek. kuar dri JJ uw. tgok bapak ramai owg tgh tggu bas. seb bek r ad byk plak bas yg dtg. naek r. tpi bas uw pnoh budak laki. aku dok sblh wana. zana dok ngn minah india mne tah. jad dok ngn laki owg luar r. iwan dok ngn zie. bising gile mamat2 dlm bas uw. diowg dok kacau2 aku. aku wat bodo je. mse ni la aku ngn jad men msg. haha. msg kitowg tayah gune kedit. huhu. taip kat fon, then pas r kat die. then die pdm, die taip, then pas balek enfon kat aku. huhu. mse ni r shahir leh bantai bgi msg. aku ad citer kat jad aku tido lmbt mlm tadi bab chat ngn shahir. jad ckp 'leh caye ke? ' huhu. then da msg2. mse time jad nk balas la, msg shahir uw smpi. knpe la ta smpi time aku yg kene balas. huhu. jad tunjuk depan2 muke aku, shahir punye msg. huhu. doyai2. then kitowg gerak nk gi ktm lak

tatau npe angin budak 2 ekor uw, jad ngn iwan da hilang. diowg jln dlu. aku zana ziera wana jln cm biase r. terkedek2. siap wat dokumentari lgi. ad rakam. tpi biase r, yg rakam, zie. tgn die busuk. so, video ta menjadi sgt. so tade la aku letak dlm blog ni. huhu. da smpi je kat tmpt beli tiket, jad ckp die da belikan aku tiket. then aku tye, die beli tiket kanak2 ke dewasa. huhu. kuang ajor punye soklan. sat gi die tunjuk, die punye tiket pown dewasa gak. haha. lme gak r tggu ulat beluncas letrik (komuter) uw smpi. sempat r tgkp gmbr cm owg gile. lompat2.

komuter da smpi, kitowg masuk. kene diri. rmi owg. then next station, bwu dpt duduk. duduk ngn jad. mse ni r lepas rndu! erm. cedeynye. da bape ari ta jumpe. aku ta pandang muke die. die ta pandang muke ak. tpi die pgg tgn aku. aku tkut nk ngis je, lau pndg mate die. aku ni da la ciwek. jap je dpt jumpe die. uhuk2. sembang pown siket2 je. mse die pndg tmpt len, aku pndg je muke die. kitowg biase r, lau da nk dekat time2 nk pisah uw, msing2 feeling. huhu. dptla hadiah dri die. ubat rindu sket. urmmm. then die da balek.

then perjalanan diteruskan dgn org yg tggl. aku ziera zana wana iwan. aku ta kasi iwan dekat ngn kitowg bab takut nnti mama nmpk. then iwan pergila ikot geng epoi. epoi pown gi JJ gak. tpi die ngn geng die. aku ngn kwn2 aku, dri komuter uw, nk gi food court, dok berjalan laju2 cm owg gile. zana kaki panjang ! mane aci. haha. wana r kesian. pendek ! bhahahaha. da smpi kt food cpurt uw, tgok iwan dok sowg2. sedey je muke die. aku tye apsal ta dok skali ngn epoi. iwan, ckp diowg wat2 cm ta kenal iwan je. sian adek aku ni. muke die mang down gile. nk senyum pown cm ta ikhlas je. sedey tol. aku yg rse bersalah ngn die. iwan !!!!!!!!!!!!!! akk syg iwan !!!!!!!!!

malas r nk masukkan gmbr. lau nk tgok gmbr, bukak myspace aku r. bhahahaha

No comments:

Post a Comment